Gebruikersonderzoeken

We testen websites, apps en producten met echte gebruikers

Wist je dat?

Wist je dat je vaak al met 5 echte gebruikers – ook met een beperking – kunt ontdekken waar je website of app beter kan, zodat het product toegankelijk, gebruiksvriendelijk en prettig in gebruik wordt voor iedereen?

Gebruikersonderzoek

Gebruikersonderzoek, ook wel usertesting genoemd, is een krachtige kwalitatieve methode om inzicht te krijgen in het gebruiksgemak van uw website of applicatie. Door echte gebruikers opdrachten te laten uitvoeren, ontdekken we waar zij vastlopen, welke onduidelijkheden ze ervaren en welke behoeften of wensen er écht spelen.

Zo werken wij

  1. Intake – gezamenlijk bepalen van doelen en scenario’s

  2. Werving & voorbereiding – selectie van passende respondenten

  3. Onderzoek – uitvoeren van de testsessies

  4. Analyse – verwerking van resultaten (handmatig én met AI)

  5. Inzichten delen – overzichtelijk in onze analysetool

  6. Nazorg – advies over vervolgstappen

Resultaten die werken

De uitkomsten presenteren we in de vorm die het beste bij uw organisatie past:

  • Een helder rapport

  • Een visuele presentatie

  • Een concrete to-dolijst

  • Of een inspirerende videosamenvatting

Samen bepalen we welke vorm het meest effectief is om inzichten om te zetten in actie.

Bij UX Company hebben we inmiddels honderden onderzoeken uitgevoerd en organisaties geholpen hun digitale producten écht gebruiksvriendelijk te maken.

Klanten die ons vertrouwen

Een afbeelding van een logo met de letters 'BJ' en de nummer '12', ontworpen als een stijlvol grafisch element.
Logo van Hogeschool van Amsterdam met een grafisch symbool en de naam eronder.
Logo en naam van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties in Nederland
Logo van de Nationale Politie Nederland, met de tekst 'nationale landen' ernaast.
Logo van Kadaster met een zwart geometrisch symbool naast de tekst 'kadaster'.
NS International logo